• از امروز این تیپ به شرکت شما می آید
  • صورتهای مالی اساسی با یادداشتهای توضیحی، گزارشات متنوع، خروجی به اکسل منظم، سرعت بالای دریافت گزارشات، توسعه و بروز رسانی دائمی
  • با ما تماس بگیرید

نرم افزار حسابداری چیست و بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟


نرم افزار حسابداری چیست و بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران  راهکاران

در دنیای امروز و در عصر ارتباطات استفاده از ابزار دیجیتال و رایانه به شکل فراگیری گسترش یافته است. یکی از برنامه های پرکاربرد در سازمان ها مجموعه نرم افزارهای حسابداری می باشد. با توجه به این موضوع و تاکید سازمان امور مالیاتی بر استفاده از برنامه های حسابداری‏ و نیاز لاینفک کسب و کارها به نرم افزارسپیدار سیستم حسابداری، انتخاب مناسب ترین و بهترین برنامه حسابداری یکی از دغدغه های مدیران و حسابداران‏ میباشد. در گذشته حسابداران برای صدور اسناد مالی از روش های دستی و صدور سندهای کاغذی استفاده می کردند. آن ها گزارش ها و ترازهای مالی را با صرف زمان طولانی تهیه نموده و در اختیار صاحبان مشاغل و سهامداران می گذاشتند.

با شروع عصر رایانه، نرم افزارهای حسابداری از جمله اولین نرم افزارهای کاربردی بودند که توسط مهندسین نرم افزار برای استفاده در شرکت ها و سازمان های بزرگ طراحی و برنامه نویسی شدند. نرم ‌افزار حسابداری (Accounting Software) به گونه ‌ای از نرم افزارهای کاربردی اطلاق می ‌گردد، که اطلاعات حسابداری مربوط به کلیه معاملات را در قالب ماژول‌ های تابعی (حساب دریافتنی و ) ذخیره‌ سازی و پردازش می ‌نماید. برنامه های حسابداری نرم افزارهایی هستند، که بر پایه مفاهیم حسابداری طراحی می‌ شوند و جهت راحتی کار، به حسابداران کمک شایانی می کنند.

نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران  راهکاران

نرم افزار حسابداری چیست؟

امروزه به نرم افزارهایی که تمامی امور جاری و تخصصی حسابداری را از طریق آن‌ ها می‌توان به روش آسان و دیجیتال انجام داد، نرم افزار حسابداری می گویند. این برنامه های حسابداری، نیاز حسابدار را به دفاتر حسابداری به حداقل می رساند. هدف اصلی نرم افزارهای حسابداری سازمان‌ دهی، نظم دادن و بالا بردن دقت روند ثبت معاملات یک کسب ‌و کار است.

نرم‌ افزار حسابداری ممکن است بر اساس نوع نرم افزار، در انواع مختلفی مانند نصب بر روی دسکتاپ، به صورت ابری، بر روی موبایل و ... طراحی گردد.

 

چرا نرم افزار حسابداری؟

الزام سازمان امور مالیاتی و دیگر نهادهای نظارتی به استفاده از نرم افزارهای حسابداری و همچنین سرعت، دقت بازبینی و نظارت بر اسناد و صورت‌های مالی، راحتی کار حسابداران و صرفه جویی در هزینه ها استفاده از برنامه های حسابداری را توجیح می کند.

سپیدار

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری:  نرم افزار حسابداری سپیدار نرم افزار حسابداری همکاران  نرم افزار حسابداری راهکاران شایگان شماران تدبیر

P  بالا بردن سرعت در انجام فرآیندهای حسابداری:

بدیهی است که استفاده از نرم افزارهای حسابداری سرعت انجام محاسبات را افزایش داده و این امر موجب سرعت بخشیدن به فرآیندهای حسابداری، کاهش محاسبات فیزیکی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه می شود. با استفاده از نرم ‌افزارها در بخش ‌های مختلف سازمان، حسابداران فرصت بیشتری نسبت به گذشته در اختیار خواهند داشت تا بجای پرداختن به عملیات وقت‌ گیر و تکراری، به تجزیه ‌و تحلیل اثرات ناشی از وقایع مالی و پیش ‌بینی روند وضعیت مالی شرکت بپردازند.

P  افزایش دقت در محاسبات:

دقت در انجام محاسبات با کامپیوتر قابل مقایسه با انسان نمی باشد. همانطور که می دانید ماهرترین حسابداران نیز چند بار محاسبات خود را چک می کنند. اما محاسبات کامپیوتری در صورتی که برنامه نویسی نرم افزار به درستی انجام شده باشد و محاسبات آن اشتباه نباشد‏، نیازی به چک دوباره نداشته و در نتیجه در وقت و هزینه (بهای پرداختی بابت ساعات کاری خارج از زمان مشخص شده) نیز به مقدار بسیار بالایی صرفه جویی می نماید.

P  تسهیل دسترسی و نظارت بر اطلاعات:

همانطور که می دانید در گذشته ای نه چندان دور که کارها به صورت دستی انجام می گرفت پیدا کردن یک سند و نظارت بر ثبت اسناد بسیار زمان گیر بوده است. برنامه های حسابداری در کمتر از چند ثانیه سند مورد نظر را به شما نمایش داده و امکان نظارت، بررسی و دسترسی شما به اسناد و قسمت های مختلف آن را به سادگی امکان پذیر می کند.  نرم افزار حسابداری سپیدار نرم افزار حسابداری همکاران  نرم افزار حسابداری راهکاران شایگان شماران تدبیر

P  تهیه گزارش های مورد نیاز با چند کلیک:

تهیه گزارش های مختلف مورد نیاز با نرم افزار حسابداری به آسانی امکان پذیر می باشد. این امر باعث می شود که مدیران به راحتی به گزارشات مورد نیاز دسترسی داشته و با بررسی آن ها، برنامه ریزی آینده کسب و کار خود را به راحتی انجام دهند. تسهیل در گزارش گیری باعث سرعت یافتن در امور حسابداری، همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

P  افزایش امنیت اطلاعات:

همانطور که می دانید اطلاعات حسابداری یکی از مهم ترین اطلاعات شرکت یا کسب و کار می باشد. در نرم افزار حسابداری می توان با گرفتن پشتیبان (Back Up) ریسک از بین رفتن اطلاعات را به صفر رساند.

P  کاهش هزینه نیروی انسانی:

بدیهی است انجام فرآیندهای حسابداری به صورت دستی نیاز به صرف وقت و هزینه بسیار بالایی دارد. استفاده از نرم افزار حسابداری باعث صرفه جویی در زمان و هزینه در ثبت اسناد، گرفتن گزارش های حسابداری، تهیه صورت های مالی و بسیاری از عملیات های حسابداری به صورت اتوماتیک می شود.

 

حال با توجه به توضیحات بالا سوالی که پیش می آید این است که بهترین برنامه حسابداری چه خصوصیاتی باید داشته باشد و چگونه مناسب ترین نرم افزار را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟   نرم افزار حسابداری سپیدار نرم افزار حسابداری همکاران  نرم افزار حسابداری راهکاران شایگان شماران تدبیر

در حال حاضر نرم افزارهای حسابداری متعددی در بازار وجود دارند که با هم به رقابت می پردازند. در صورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد امکانات نرم افزارها و نیازهای کسب و کار خود، جهت انتخاب نرم افزار کاربردی و مناسب دچار سردرگمی خواهید شد.

سپیدار سیستم

 

اصلی ترین مواردی که برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری مورد نیاز میباشد:

P  یکپارچه بودن نرم افزار:

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نرم افزار حسابداری در نظر بگیرید یکپارچه بودن نرم افزار با کلیه زیرسیستم ها مانند انبار، خزانه، دارایی و غیره ... .

P  متناسب بودن امکانات نرم افزار با نیاز شرکت شما:

نرم افزار حسابداری یکی از ارکان اصلی شرکت شما برای ثبت اطلاعات مالی و گرفتن گزارش های مورد نیاز در زمینه پیشرفت شرکت به حساب می آید و به راحتی نمی شود آن را تعویض نمود. پس قبل از خرید نرم افزار حتما این نکته را در نظر داشته باشید که نیاز شرکت خود را تا چند سال آینده نیز در نظر بگیرید. بهتر است قبل از خرید نرم افزار حسابداری تمام امکانات مورد نیاز خود را یادداشت نموده و سپس نسبت به خرید نرم افزار اقدام نمایید.

P  قابلیت توسعه و به روز بودن نرم افزار با تکنولوژی روز دنیا:

سرعت تغییر تکنولوژی بسیار سریع است و منجر به کوتاه شدن عمر تکنولوژی ‌های نرم ‌افزار می‌گردد همچنین این مورد را در نظر بگیرید که شرکت شما در حال پیشرفت است و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود، پس شرکت ارائه‌ دهنده می ‌بایست با رصد تغییرات تکنولوژی ‌های نوین، امکان آپدیت و توسعه ماژول های خود را داشته باشد.

P  تطابق با استانداردها، قوانین و مقررات و شرایط مشتریان:

همانطور که می دانید قوانین در خصوص تهیه صورت های مالی و گزارش های مالی، حقوق و دستمزد، محاسبه مالیات و دیگر گزارش های مورد نیاز برای خارج سازمان در حال تغییر می باشد.در عین‌ حال نرم ‌افزار حسابداری باید به شیوه ‌ای طراحی ‌شده که امکان تغییرات بر اساس قوانین و نیاز مشتری را داشته باشد در واقع کدینگ و الگوی سند به گونه ای باید طراحی شود که پارامتریک و قابلیت انطباق با شرایط مشتری را داشته باشد.

P  دریافت گواهی نامه از مراجع ذیصلاح:

کسب گواهی نامه های مختلف در زمینه فنی، مقایسه با استانداردهای مورد نیاز و امنیتی یکی از نکات کلیدی می باشد که بهتر است قبل از انتخاب نرم افزار مورد بررسی قرار گیرد.

P  قیمت:

هنگامی که صحبت از خرید نرم افزار حسابداری می شود، بهای محصول یکی از مسائلی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قیمت نرم افزارها بر اساس مواردی همچون امکانات ارائه شده، زیرسیستم های نرم افزار، پیچیدگی کسب و کار و شهرت نرم افزار محاسبه می شود. برای انتخاب نرم افزار حسابداری حتما به این موضوع دقت فرمایید که برخی از نرم افزارها دارای قیمت بسیار بالایی نسبت به امکاناتی که ارائه می دهند، می باشند. جهت خرید یک نرم افزار حسابداری، برقراری معادله ارزش میان موارد فوق و رعایت صرفه و صلاح در خرید همچنین مقایسه بین قیمت و امکانات ارائه شده آن ها بهترین روش برای تشخیص برنامه حسابداری مناسب می باشد.

P  پشتیبانی و آموزش:

بعد از خرید یک نرم افزار برای آشنایی با آن نیاز به پشتیبانی و آموزش مناسب دارید. پشتیبانی و آموزش ضعیف باعث سردرگمی شما می گردد. پس قبل از خرید نرم افزار این مورد را بررسی نموده و نظر کاربران را در مورد پشتیبانی نرم افزار مورد نظر بررسی نمایید.

 

نرم افزار حسابداری

 

نام نویسنده :مدیر سایت
آیا این نوشته را دوست داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Captcha

دیدگاه ها

مقالات مشابه