• از امروز این تیپ به شرکت شما می آید
  • صورتهای مالی اساسی با یادداشتهای توضیحی، گزارشات متنوع، خروجی به اکسل منظم، سرعت بالای دریافت گزارشات، توسعه و بروز رسانی دائمی
  • با ما تماس بگیرید

نحوه دریافت پلمپ دفاتر تجارتی


نحوه پلمپ دفاتر تجارتی

 

کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود به دفاتر پلمپ نیاز دارند.

دفاتر پلمپ به صورت دفتر کل و روزنامه می باشند که بر حسب کارکرد 50، 100 و 150 برگی میباشند.

 

برای ثبت پلمپ دفاتر وارد سامانه irsherkat.ssaa.ir شوید. در سامانه باید اطلاعات خواسته شده را به صورت گام به گام انجام دهید و اطلاعات درست را وارد نمایید.

 

1. گام اول،اطلاعات متقاضی پلمپ دفاتر:

ابتدا باید شروع سال مالی شروع ماه مالی شروع روز مالی توسط متقاضی مشخص گردد و بعد از تکمیل مابقی اطلاعات مربوطه به گام بعدی بروید.

پلمپ دفاتر تجارتی

توجه داشته باشید که اطلاعات وارد شده دقیقا باید مطابق اطلاعات صحیح شرکت باشد، در غیر این صورت با اعلام خطا در سامانه مواجه خواهید شد.

         

2. گام دوم، اطلاعات شخصیت حقوقی:

در این گام باید اطلاعات شخص حقوقی را به دقت مشاهده و بررسی نمایید و در صورت تایید صحت اطلاعات با زدن تیک تایید اطلاعات شخصیت حقوقی و همچنین کلید گام بعدی کلیه اطلاعات شخص حقوقی از طرف کاربر مورد تایید قرار گرفته است.

پلمپ دفاتر تجارتی

نکته: باید توجه داشته باشید که دفاتر مربوطه صرفا به کدپستی آدرسی که در گام اول توسط متقاضی درج گردیده است ارسال می شود. بنابراین در مورد صحت اطلاعات نشانی شخص حقوقی اطمینان کامل حاصل فرمایید.

3. گام سوم، مدت و موضوع فعالیت شرکت:

در این گام باید سمت تکمیل کننده اظهارنامه مشخص گردد و اطلاعات مربوط به آن در این گام وارد شود.

توجه شود که فرد تکمیل کننده باید یکی از اعضای هیئت مدیره متقاضی حقوقی باشد .  اسامی بقیه اعضا هیات مدیره در گام بعد وارد خواهد شد.

پلمپ دفاتر تجارتی

4. گام چهارم، سمت هیئت مدیره شرکت/ موسسه:

در این گام اطلاعات اعضای هیئت مدیره را باید به صورت  تک به تک وارد نمایید. حال با توجه به اینکه شخصیت حقیقی یا حقوقی باشند اطلاعات خواسته شده متفاوت می باشد. پس از ورود اطلاعات هر کدام از اشخاص، می بایست بر روی کلید "ثبت اطلاعات شخص" کلیک کرده و سپس در کادر پایین صفحه اطلاعات نمایش داده می شود و می توانید اطلاعات شخص بعدی را وارد کنید. 

پلمپ دفاتر تجارتی

همانطور که مشاهده می­کنید مشخصاتی که وارد نمودید ثبت گردید و می توانید مشخصات شرکای دیگر را نیز وارد نمایید.

پلمپ دفاتر تجارتی

نکته : باید توجه داشت اطلاعات اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی می بایست مطابق با کد ملی شخص و اشخاص حقیقی با تابعیت غیرایرانی می بایست مطابق با کدفراگیر ملی که از سایت سازمان امور مالیاتی برای شخص اخذ می شود باشد و همچنین اطلاعات اشخاص حقوقی با تابعیت ایرانی می بایست مطابق با شناسه ملی شرکت / موسسه و اشخاص حقوقی با تابعیت غیرایرانی می بایست مطابق با کد ملی باشد.

چنانچه کاربران قصد مشاهده اطلاعات هر کدام از اشخاص را داشته باشند می توانند بر روی علامت مشاهده/ ویرایش کلیک نمایند و در صورتی که قصد حذف اطلاعات یکی از اشخاص را داشته باشند، پس از مشاهده کردن اطلاعات آن شخص توسط کلید مشاهده/ ویرایش، با استفاده از کلید "حذف شخص" می توان شخص مورد نظر را حذف نمود و در آخر با استفاده از کلید "گام بعدی" می توان به گام بعد وارد شد.

 

5. گام پنجم، ثبت سمت شخص:

در این گام می توان سمت اشخاص هیات مدیره شرکت را که در گام قبل اطلاعات آنها وارد شده است را مشخص نمود. ابتدا عضو هیات مدیره را مشخص کرده و سپس در مقابل آن سمت وی را مشخص نمائید و بعد مدت تصدی که محدود است و یا نامحدود و بعد تکمیل مابقی آیتم های موجود دراین گام، پس از وارد کردن کلیه اطلاعات آیتم های ستاره دار مربوط به سمت هیات مدیره، با استفاده از کلید "ثبت سمت شخص" اطلاعات شخص مورد نظر ثبت می شود و می توان سمت شخص دیگر را ورود اطلاعات کرد.

پلمپ دفاتر تجارتی

همانطور که مشاهده می­کنید مشخصاتی که وارد کردید ثبت شده و می توانید مشخصات شرکای دیگر هم وارد نمایید. 

پلمپ دفاتر تجارتی

با استفاده از علامت مشاهده/ ویرایش می­توان اطلاعات مربوط به سمت هر شخص را مشاهده نمود و یا اینکه آن را ویرایش و یا حذف نمود. چنانچه کاربران قصد حذف اطلاعات یکی از اشخاص را داشته باشند، می توانند با استفاده از کلید "حذف سمت شخص اطلاعات وی را حذف نمایند.

باید توجه داشت که جهت حذف اطلاعات هر شخص می بایست قبل از آن بر روی علامت مشاهده/ ویرایش کلیک نمود تا اطلاعات نمایش داده شود.

در آخر با استفاده از کلید "گام بعدی" می توان به گام بعد وارد شد.

 

6. گام ششم،دفتر مورد تقاضا:

در این گام نوع دفتر، تعداد برگ دفتر و تعدادی که از آن دفتر مورد نیاز است را مشخص و ذخیره نمایید. سپس اطلاعات دفتر بعدی را به همین شکل وارد نمایید. چنانچه اطلاعات مورد نظر نیاز به حذف داشته باشد، می­توان با استفاده از "حذف دفتر مورد تقاضا" اطلاعات را حذف نمود.

پلمپ دفاتر تجارتی

چنانچه کاربر نیاز به دفاترخاص داشته باشد، (دفاتر خاص دفاتری میباشند که با توجه به الزامات شرکتها و موسسات، توسط شخص متقاضی تهیه و چاپ میگردد و متقاضی میبایست پس از اتمام مراحل درخواست و تایید نهایی، به ادارات پست مراجعه و نسبت به تحویل دفاتر خود اقدام نمایند میتواند قسمت "دفاترخاص" را کلیک نماید. پس از ثبت کلیه اطلاعات این گام با استفاده از کلید "گام بعدی" میتوان به گام بعد وارد شد.

 

7. گام هفتم، تایید صحت اطلاعات:

این گام دارا دو بخش "اظهارنامه پلمپ دفتر تجاری" و "مدارک مورد نیاز" میباشد.

متقاضی میبایست در این گام صحت اطلاعات خود را تایید نماید. این کار با کلیک کردن در قسمت "تایید اظهارنامه پلمپ دفتر تجاری و مدارک موردنیاز" انجام خواهد شد. در گام "مدارک موردنیاز" کلیه مدارک مورد نیازی که متقاضی می بایست آنرا حاضر نماید مشخص میشود.

اظهار نامه پلمپ دفاتر تجاری

پلمپ دفاتر تجارتی

"مدارک مورد نیاز"در این مرحله مدارک مورد نیاز مربوط به ثبت تاسیس مورد درخواست به شما نشان داده می شود که پس از تایید می توان گزینه پذیرش نهایی را انتخاب کنید.

پلمپ دفاتر تجارتی

8. گام هشتم، پذیرش نهایی:

پس از کلیک بر روی دکمه پذیرش نهایی با صفحه پایین مواجه می­شوید که شامل مشخصات لازم است که حتما میبایست این برگ را ذخیره نمایید. پس از پست کردن اظهارنامه باید قسمت بارکد پستی و تاریخ تحول پست رو تکمیل کنید.

پلمپ دفاتر تجارتی

 

 

نام نویسنده :مدیر سایت
آیا این نوشته را دوست داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Captcha

دیدگاه ها

مقالات مشابه